|
یکشنبه 24 مرداد 1400
رئیس بازرسی انبارها و کنترل کالا
- نظارت بر نحوه عملکرد انبارهای خدمات دهنده به حوزه ستادی وزارت نفت و شرکت ملی ایران در کلیه ساختمانها شامل انبارهای تعمیرات, چاپخانه , نوشتافزار, لوازم عمومی, لوازم ورزشی , ملزومات اداری, نقلیه مرکزی, امور گردشگری و خدمات فرهنگی , مجموعه های ورزشی و آموزشی شماره یک , دو , سه , شیراز , قیطریه , مشهد, آبعلی و مرکزی محمودآباد در گروههای آهن آلات , قطعات یدکی ماشین آلات , دستگاههای چاپ و تکثیر , انواع خودرو سبک و سنگین, آسانسور , تأسیسات , برقی, تله اسکی , تله کابین, ژنراتور, لوله و اتصالات , لوازم مهندسی, بهداشتی, ساختمانی, مبلمان و لوازم اداری, مواد مصرفی ماشینهای فتوکپی, زیراکس, مواد خوراکی, مواد پاک کننده و شیمیایی, پوشاک , ظروف, لوازم تنظیف و گروههای متنوع دیگر و بازدیدی از آنها به طور مرتب
- حصول اطمینان از صحت گردش کالا و اقلام و کنترل اجناس از نظر کمیت و کیفیت موجودی انبارها براساس مقررات و ضوابط و سیاستهای تدوین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران و اهنمایی مسئولین ذیربط برای رفع اشتباهات و اشکالات پیش آمده به منظور جلوگیری از زنگ زدگی , فرسودگی و یا معیوب و فاسد شدن کالا در انبار
- تهیه ضوابط, آیین نامه ها و دستور العملهای مربوط به نگهداشت , چینش و کنترل اقلام انبارها با هدف رعایت اصول ایمنی, بهداشتی و نظارت بر نحوه پوشش و ایمنی کارکنان انبار و شناسایی کاستی ها و تهیه گزارش برای مسئولین واحدهای مربوطه
- تعیین و شناسایی مغایرهای احتمالی بین موجودی انبارها و اسناد و مدارک ثبت شده در انبار با گزارشات منعکس در گزارشات دفاتر مالی واحدهای حسابداری, حسابرسی داخلی, سازمان حسابرسی , دیوان محاسبات و یا بازرسی ویژه نظارت و شناسائی موارد نقص روشها و ضعف کنترلهای داخلی در انبار و گزارش به مسئولین ذیربط توام با پیشنهادات مناسب در جهت رفع اشکالات
- تهیه گزارشات تحلیلی مدیریت جهت ارائه تصویری از وضعیت موجود انبارها و اقلام موجودیها و مطابقت موجودی کالاهای خریداری شده با ضوابط و سیاستهای مصوب شرکت ملی نفت ایران و مسئولین بالاتر در راستای کاستن و پیشگیری از تخلفات خرید و سایر مشکلات و نیز ارتقای بهره وری و کارائی سیستم
- هدایت و تأیید نوع بازرسیهای انجام شده و حصول اطمینان از اجرای صحیح بازرسیها مطابق با آئین نامه ها و سیاستهای تدوین شده مدیریت کیفیت(Iso)
- تعیین تکلیف وضعیت اقلام و موجودیهای انبارها در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه ناشی از حریق , سیل, سرقت, زلزله و ... تشخیص و شناسائی عوامل ذی مدخل و تهیه مدارک و ارائه گزارشات جهت مسئولین ذیربط و همچنین هماهنگی در نحوه تنظیم گزارشات هفتگی /ماهیانه/سالیانه از موجودی انبارها در بازرسیهای دوره ای عادی, اضطراری و ...
- هدایت, هماهنگی و پیگیری مسائل مهم مربوطه به ایجاد پوشش بیمه های مختلف انبارها از قبیل آتش سوزی, سرقت, زلزله, سیل و ... از طریق مجاری مسئولین ذیربط
- مسئولیت تهیه و تدوین برنامه زمانبندی شمارش و بازدیدهای دوره ای و سرپرستی ونظارت بر کلیه امول مربوطه به بازرسی مطابق با برنامههای پیش بینی شده و نیز تهیه برنامه زمانبندی انبارگردانی پایان سال انبارها و اخذ تاییدیه معاونت مدیر و پیگیری اجرای برنامه های تصویب شده.
- نظارت , کنترل و حصول اطمینان از تغذیه و انتقال صحیح اطلاعات به سیستم مکانیزه آمار کالا براساس روشهای ضوابط و دستور العملهای مربوطه و نیز انعکاس واقعی ارزش مالی اقلام موجودی انبارها در ترازنمه مالی شرکت ملی نفت از طریق بررسی فرمهای قیمت گذاری شده پایان سال منعکس در گزارشات دفاتر مالی واحد حسابداری
- کنترل کمی و کیفی اقلام حیاتی بیمه ای و نیز افزایش یا کاهش تعداد دفعات کنترل وشمارش برخی از اجناس گران قیمت و پرتحرک
- شناسایی اقلام کم تحرک و غیر قابل استفاده رد برخی انبارها و هماهنگی با مسئولین ذیربط به منظور پیشنهاد مصرف اجناس مورد نیاز با توجه به موجودیهای مازاد و در غیر اینصورت انتقال آنها به انبار کالای مازاد.
- بازدیدهای سرزده و اضطراری از انبارها در راستای اعمال و تقویت کنترلهای لازم در ارتباط با ورود و خروج اجناس که باید متضمن تطابق کامل اسناد و مدارک با ضوابط و دستورالعملهای جاری باشد.
- نظارت بر عملکرد نیروی انسانی شاغل در واحد بازرسی انبارها و کنترل کالا به لحاظ کمی و کیفی
- کنترل و تأیید عملکرد نیروی انسانی شاغل در واحد بازرسی انبارها و کنترل کالا به لحاظ کمی و کیفی
- بررسی نیاز آموزشی کارکنان واحد بازرسی انبارها و کنترل کالا و اعلام نیاز موجود به واحدهای ذیربط
- حصول اطمینان از کارآمدی آموزشهای حین خدمت ارائه شده به بازرسین و کارکنان شاغل در انبارهای واحدهای زیر مجموعه معاونت امور پشتیبانی
- انجام مطالعات مرتبط با وظایف محوله و استفاده از نشریات , بولتن ها و جزوات مرتبط به منظور ارتقاء سطح کیفی کار
- سفارش تهیه ابزار آلات و وسایل مورد نیاز جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات در انبارهای تحت پوشش معاونت
- انجام سایر وظایف محوله از سوی معاونت امور پشتیبانی به این واحد
فرآیند جاری:
بازرسی های ادواری طبق جدول زمانبندی شده
بازرسی های پایان سال
نظارت بر تغییر و تحول روسای انبارها
هماهنگی جهت برگزاری کلاس های آموزشی انبارداری و ایمنی برای پرسنل انبارها
|
|